søndag 6. januar 2013

Oooops!

Det har seg sånn at jeg er litt sånn smårar, så helt sånn plutselig dukker det opp en idè. Selv om dette er noe jeg har gått og ruga på en liten stund, så var det i natt, sånn ca midt imellom amming og bustete hår at dette dukka opp!
For der lå jeg og tenkte på at nå er liksom greia at man skal være en perfekt husmor med rosa bakeforkle, lage cupcakes med all herrens vakker pynt på. Og sist men ikke minst så skal man skildre sitt ellers så innholdsrike hverdagsliv via en blogg som gud og hvermann kan la seg imponere og underholdes av.Så tenker jeg som så at jeg er en smule sjalu på disse bloggerne ( jeg er den fødte nysgjerrigper så et par blogger følger jeg da med på)sjalu fordi de har jo etterhvert et arkiv på mange blogg innlegg som de kan se tilbake på å tenke: Åååå, var det sånn det var ja....åååå husker du det du... det var tider det!

Så da har jeg i grunn lyst til å blogge jeg og!Men jeg trenger jo ikke eksponere hverdagslivet til gud og hvermann! Så det var da det slo meg...Jeg lager en! Ja, det gjør jeg! Men bare for oss. Da har vi etter en stund noe å se tilbake på.For krepsen i meg er jo halvgæren etter minner. Så kanskje disse gullkorna kan ha glede av å lese dette senere...eller morra og faren når de sitter gamle og grå med hver av sine like par tøfler.

Så etter å ha lest et par tre....eller hundre blogginnlegg over de siste par åra har jeg forstått følgende:

Man må ha en kult navn på mannen i huset ( han kalles gjerne Herr S eller lignende av disse blogg fruene) Jeg aner ikke hva Trygve kommer til å bli, men det dukker nok opp sånn midt imellom skrelling av poteter eller barneskrik, kjenner jeg meg rett!

Så må jo bloggen ha et navn...Ja, hva i herrens navn da??? Må jeg det?! ja, skal`n gjørra no, får`n gjørra det skikkeli, har jeg hørt! Så hva i pokker`n heter vi da? Så da går jeg i tenkeboksen, noe som ender opp i totalt kaos! Så da er enkleste ofte (les:alltid) det beste. Hva er det egentlig jeg har med å gjøre? jo...

  • En 4 åring som en eller annen har planta et skuespiller frø i magen på som titt og ofte sier og gjør fryktelig mye morsomt. I skrivende stund sitter`n i batman drakt kl er 09:00 på en søndag morgen og hiver innpå potegull fra i går. Ja, det er nok en grunn for at bloggen ikke vises offentlig, for folk hadde trodd jeg var gæren som gir ungen min pottis til frokost.
  • Så har vi den ny ankomne på slektstreet. Lille bolla på 6 mnd som ikke gjør annet enn å glise fra morgen til kveld. Ja,så sant morra er fremme med puppen eller mat til tide,så er`n fornøyd han:) Jeg velger å tro at vi gjør noe veldig riktig.
  • Så har vi nest kommanderende selveste Trygve Hansen som han titt og ofte kaller seg til konas store irritasjon...han glemmer nemlig noe vesentlig, hans fine etternavn Ravn! Mr. Hansen (nei, det passer ikke...) er et fyrverkeri uten like. Hisser seg opp i tide og utide til våres andre store forskrekkelse! Men snill er`n og han sier noe morsomt innimellom. Og snekker`n som han er, så hender det kan kommer med mange krative løsninger. Og det er her underholdninga kommer inn!
Og til slutt er det meg. Selveste prikken over I en:) HA! Mange vil tro det er meg Oliver har fått skuespiller genet av.Hvilket jeg ikke helt forstår...jeg hadde aldri klart å grine på kommando f.eks! Selv om jeg står for mye av underholdninga i dette huset, fordi jeg har titt og ofte fryktelig mye rart for meg...som ikke han , ja hva var det nå han het igjen...Herr Petrus ( nei, det passet ikke...)ikke er særlig begeistra for!

Så når dette er sagt hva er det jeg egentlig står med her?? Jo...

ET KREATIVT KAOS PÅ 4!!

Så velkommende skal dere være osv...så får vi se da, hvordan dette blir...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar