tirsdag 30. april 2013

Det verste jeg vet....

Det er å gå på butikken med mann og barn. Det er rett og slett grusomt, og ihvertfall hvis man bestemmer seg for å reise sånn rett etter barnehagen og tenke vi finner ut av hva vi skal ha til middag på butikken...! JAPP, kjempe smart!
I dag var det en sånn dag, til min store fortvilelse. Og ikke bare det, men vi måtte attpåtil planlegge morgendagens middag, for i morgen er det 1 mai, og matbutikkene er stengt! 
Men med godt mot, heiv jeg meg på og tenkte det går vel greit... jeg er jo en liste person og skriver lister for ALT! Jeg simpelthen elsker" to do" lister ( til min manns store fortvilelse) 

Så der går vi da, med en 4 åring som kjører racebil med en liten handlevogn, en liten en som helst skal ha tak i alt vi går forbi og en helvetes surrete mann...som skal se på alt annet enn den middagen. Og jeg prøver å samle troppene og forsiktig spørre...ja, hva skal vi ha?! Da begynner mann min med deT viktigste først, potetgull og øl. Og allerede da, så er jo hjertet mitt på vei UT av kroppen! 
Det er da jeg føler at absolutt alle på butikken ser meg og den halvgærne treer banden som er over alle bauer og kanter, og tenker i sitt stille sinn: Ja, sånn er det når man skal dra med seg unga på butikken på ettermiddagen! JA, DA MEN NOEN GANGER SÅ BLIR DET BARE SÅNN!!
Men dog skal sies bare min mann etter en stund finner disken med grill mat så kommer middags forslagene rullende, og han liker og lage mat. Så går det i grunn greit, sånn sett bort ifra at han hater alt av tilbehør, og tror alt er greit så lenge man har potetsalat! Og i helgene lager jeg omtrent aldri mat, og han disker opp med de deiligste retter ! Litt skryt skal`n da få, såpass burde det da vel værra! Jeg er vel ikke gift for morro skyld!

Og for å gi meg seg selv en liten trøst jobber jeg ved siden av en matbutikk og har vært vitne til mange familie frustrasjoner på en ettermiddag. ( sånn ca hver fredag ) 
Så motto er altså: Unngå matbutikken etter barnehagen. Handle en gang i uka og for " haven sake" SKRIV HANDLELISTE!
Det øver jeg meg på ( ikke på å skrive lister da, for det har jeg gjort hele livet, men å handle en gang i uka! )

HAPPY 1. MAI!

Dette ble da virkelig en frustrert husmors dagbok, et slikt et pusterom, som jeg så fint kalte det. Og det er i grunn godt å få det ut....kaste bokstavene ut, sånn i steden for å slå til noen! 


2 kommentarer:

  1. Nu vel -du får ihvertfall med deg gubben! Jeg må dra alene.... og skal han lage middag, blir det moussaka - fra Toro!

    SvarSlett
  2. Du har det med å se det positive i alt:) så sant så sant!

    SvarSlett